ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך הינו פעולה משפטית בה ניתן כוח ביצוע על ידי מייפה הכוח לצד השני, לבצע פעולות משפטיות כלפי צד שלישי. ייפוי כוח מתמשך נערך כאשר אין ביכולתו של אדם לקבל החלטות משפטיות לגבי עצמו, או שאינו כשיר כלל לקבל את ההחלטות על פי חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות שנכנס לתוקף בשנת– 2017 ונועד לטפל במצבים מעין אלו. למעשה ייפוי כוח מתמשך מבטיח את עתיד האדם באמצעות כתיבת הסכם בו הוא מייפה כוחו של אדם אחר לזמנים שבהם לא יוכל לעשות פעולות מסוימות בעצמו ומהווה תחליף ראוי להגשת בקשה למינוי אפוטרופוס. הממונה יכול למנות את עורך דין ייפוי כוח מתמשך כאשר יזדקק לכך. מעוניינים לדעת עוד ? אתם מוזמנים ליצור קשר עם משרד עורכי הדין איתי גת רימון ושותשישמחו לתת לכם מידע וסיוע בעריכת מסמך ייפוי כוח מתמשך.

ייפוי כוח מתמשך למי זה מיועד?

ייפוי כוח מתמשך יכול לערוך כל מי שהוא בגיר, כלומר מעל גיל 18. מטרת ייפוי כוח מתמשך היא להכין את האדם לזמנים בהם מצבו עלול להשתנות, והוא כבר לא יוכל להחליט בעצמו החלטות חשובות במקרים כמו מחלות, זיקנה, תאונה, מוגבלות נפשית או מוגבלות שכלית. מה עוד כדאי לדעת על ייפוי כוח מתמשך ? הנה כמה נקודות:

  • במסמך ייפוי כוח מתמשך קובע האדם את מי ברצונו למנות לתפקידים עתידיים אותם לא יוכל לבצע בעתיד. האפוטרופוס הכללי יכול למנות את מי שיחפוץ כמו קרובי משפחהבני זוג, ילדים בגירים, או אנשי מקצוע כמו עורך דין ייפוי כוח מתמשך.
  • ייפוי כוח מתמשך יכול להיות ספציפי רק לעניין מסוים, כגון לצרכים בריאותיים ו/או הרכושיים, ואין הדבר מחייב כי יינתן ייפוי כוח גורף. במקרים אלו יוכל הממנה לייפות את כוחו של עובד סוציאלי או כל דמות מקצועית אחרת, ביניהם עורך דין ייפוי כוח מתמשך לטפל בעניינים אלו.
  • מייפה הכוח יכול למנות אדם אחד שיהיה אחראי על ענייניו ו/או למנות מספר אנשים שיהיו אחראים, כל אחד על נושא אחר (רכושי או בריאותי), עליו מחליט מייפה הכוח הממנה מראש ובעת עריכת ייפוי הכוח. במקרה ומיופה הכוח הראשון איבד את כושר החלטתו או נפטר חלילה, ניתן לתת הוראות במסמך ייפוי הכוח מי יהיה מיופה הכוח שיחליף אותו וימשיך לטפל בענייניו של הממנה.

הכנה ליום סגריר

כאמור, ייפוי כוח מתמשך הינו מסמך אותו עורך האדם ליום בו לא יוכל לקבל החלטות באופן עצמאי, בין אם בחיי היום יום האישיים שלו, ובין אם בנושאים כמו מצבו הבריאותי או רכושו. האדם יכול למנות בייפוי כוח מתמשך אדם אחד או מספר אנשים, בין אם הם קרובי משפחתו, עורך דין או כל אדם עליו הוא סומך. אם אתם מעוניינים לערוך מסמך לייפוי כוח מתמשך, משרד עורכי הדין איתי גת רימון ושותישמח להעניק לכם שירות מקצועי מידיים מיומנות ומנוסות.

בואו נדבר!

השאירו פרטים ונחזור בהקדם

דילוג לתוכן