עיקול חשבון בנק

עיקול חשבון בנק עקב חוב בהוצאה לפועל

לרשות ההוצאה לפועל טווח רחב של כלי אכיפה באמתחתם. ברוב המקרים, אחד הצעדים הראשונים בהם ינקטו הוא עיקול חשבון בנק- מטרת צעד זה היא להפעיל לחץ על החייב להשיב את חובותיו לנושים. עם זאת, חשוב שנדע כי עיקולים והגבלות מטעם ההוצל”פ אינם גזירה משמיים. על אף שבמקרים רבים עיקולים והגבלות משמשים למטרות לגיטימיות, לא פעם קרה שהתגלה שעיקולים הוטלו באופן לא מידתי ובפזיזות. אם הוטל עיקול על חשבון הבנק שלך, חשוב לקבל ייעוץ במהירות מעורך דין בקיא בתחום ולהתחיל לנקוט בצעדים לביטול העיקול. 

אז איך נתמודד עם עיקול חשבון בנק?

סביר מאוד להניח שתגובתך הראשונה תהיה בהלה ואף כעס. עם זאת, חשוב שנשמור על קור רוח, התלהמות והתנהגות אגרסיבית לרוב רק יחמירו את המצב בשלב זה. ככל שנקבל ייעוץ נכון ונתחיל לפעול מהר, באופן מחושב ושקול, כך הסבירות שנוכל לנהל את המצב באופן ראוי עולה משמעותית. ישנם מקרים רבים בהם ניתן להצדיק ביטול עיקול חשבון בנק. כך למשל, כשבחשבון רשום נהנה נוסף, ניתן לטעון כי העיקול מעניש אדם נוסף שהחוב לא נוצר באשמתו. בין אם מדובר בחשבון משותף של בני זוג או בחשבון עסקי, במקרים כמו אלו ייתכן מאוד שיעלה בידך לבטל את העיקול. במקרים אחרים, יש להגיש בקשה מסודרת שנתמכת באסמכתאות למתן צו תשלומים ופריסה נוחה של החוב בהתאם ליכולת הכלכלית שלך. במסגרת בקשה זו מתבקש רשם ההוצאה לפועל להורות בין היתר על ביטול עיקול חשבון בנק כאשר לרוב העיקול יבוטל לאחר ביצוע התשלום הראשון.

כדי להתחיל לטפל במצב, יבחן עורך הדין מי הגוף שהטיל את העיקול, מהו סכום החוב שבגינו עוקל החשבון, וכמובן מהן הנסיבות בהן נוצר החוב. לאחר איסוף כל המידע והמסמכים, יוכל עורך הדין לפנות לרשות האכיפה והגבייה או לרשות הממשלתית שהטילה את העיקול ולהציג את טיעוניך באופן רהוט ומסודר. 

הטילו עליך עיקולים והגבלות? חשוב שיהיה לך ייצוג

עורכי דין רבים מציגים עצמם כיום כמוכשרים לייצוג חייבים. עם זאת, כדי לנהל הליכים מורכבים אלו בהצלחה, נדרשת מיומנות רבה והיכרות מעמיקה עם אופי התנהלות הגופים הרלוונטיים. הניסיון והידע של עורך הדין שלך הם אלו שיקבעו כיצד תסתיים מסכת העיקול. עורך הדין איתי גת רימון מביא עמו שנים רבות של ניסיון בייצוג חייבים מול הוצאה לפועל וגופים רבים אחרים. כדי לטפל בעיקול בהקדם, אנו מזמינים אותך לפנות אלינו עוד היום.

ביטול עיקול חשבון בנק

בוקר אחד, זה יכול פשוט לקרות- אנו ניגשים לכספומט בבוקר ומגלים שהחשבון שלנו מעוקל. לא מעט פעמים, הרגע הזה יכול לתפוס אותנו בהפתעה לחלוטין. על אף שצעד זה נועד כאמצעי אכיפה על מנת להפעיל לחץ על חייבים המתחמקים מתשלום, לא פעם מגלים החייבים בפעם הראשונה שכלל נוצר חוב כשהם מקבלים את ההודעה על העיקול. רשויות רבות בישראל – מהביטוח הלאומי ועד העירייה – רשאיות להטיל עיקולים על חשבונות בנק, מבלי לעבור דרך ההוצאה לפועל. בין אם חובך נוצר ביודעין או שלא ביודעין, כעת עליך להתמודד עם המצב בעזרת ביטול עיקול חשבון בנק. כדי להבטיח שהדברים יתנהלו במהירות וביעילות – חשוב לא לוותר על הייצוג המקצועי.

כיצד מתבצע ביטול עיקול חשבון בנק?

לפני שניגש לתהליך הביטול עצמו, נעלה נקודה חשובה במאמר מוסגר. על אף שישנן דרכים רבות לעכב או לבטל עיקולים, הדרך הטובה ביותר לעצור עיקול הוא למנוע אותו מלכתחילה. ברוב המקרים, יישלחו אלינו לא מעט התראות לפני שיופעלו צעדים דרסטיים, וחשוב שלא נקל ראש בהתראות אלו ונתייחס אליהן במלוא הרצינות. אם נפנה למחלקת הגבייה של הגופים השונים או להוצאה לפועל בהקדם, נוכל להגיע להסדר ראוי שימנע את עוגמת הנפש הזו. 

עם זאת, גם אם העיקול הוא כבר בלתי נמנע, עומדות לרשותך לא מעט אפשרויות. עורך הדין שלך יוכל לפנות אל הרשות הרלוונטית בבקשה לעכב או לבטל את העיקול ולהציע הסדר המקובל על שני הצדדים לפירעון החוב בהתאם ליכולותיך. ביטול עיקול חשבון בנק בהוצאה לפועל, לעומת זאת, דורש תהליך בירוקרטי מורכב יותר. על אף שניתן למלא טופס ביטול/עיכוב הליכים בלשכת הוצל”פ בכוחות עצמך, מומלץ בחום להסתייע בעורך דין כדי להבטיח שכלל נימוקיך לביטול העיקול מנוסחים באופן מדויק ומתאים. 

חשוב לפעול במהירות

עיקול הוא במובנים רבים מהווה תמרור עצור בכל הנוגע להתנהלות הפיננסית השוטפת שלך. כדי להבטיח שניתן יהיה לחזור לשגרה במהרה, חשוב לפעול בהקדם ולפנות לעורך דין המתמחה בייצוג חייבים. צוות משרד עורכי הדין איתי גת רימון ילווה אותך בתהליך ויסייע לך לקדם את ביטול העיקול ביעילות ובמקצועיות בלתי מתפשרת. 

בואו נדבר!

השאירו פרטים ונחזור בהקדם

דילוג לתוכן