הפטר בפשיטת רגל

במשך שנים ארוכות, החקיקה בתחום חדלות הפירעון הייתה עשויה סבך של חוקים סותרים ומיושנים שהותירה מקרים רבים בתחום האפור. מפקודות מנדטוריות ארכאיות ועד להלכות ופסיקות המשתרעות על עשרות שנים ועד לאחרונה לא היה חוק אחיד ומסודר שיתווה מדיניות ברורה להתנהלות בהליך הסבוך והמורכב של פשיטת הרגל. הרפורמה המהפכנית שקידם משרד המשפטים בשנים האחרונות מתקנת עוולה היסטורית- במרץ 2018, עבר בכנסת חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי התשע”ח-2018, ובעקבותיו קיים כעת הליך עקבי ובעל שלבים ברורים להליך חדלות הפירעון, הפטר בפשיטת רגל ולשיקום הכלכלי בפיקוח גוף ייעודי במשרד המשפטים. המשמעויות של צעד זה בחיי חייבים הן מרחיקות לכת.

כיצד ניתן לקבל הפטר בפשיטת רגל על פי החקיקה החדשה?

החוק החדש עושה הרבה יותר מניהול מסודר של הליכי חדלות הפירעון – הוא מחולל שינוי תודעתי יסודי בתפיסת המדינה את החייב. החוק מבחין למעשה בין חייבים שהגיעו למצב זה עקב פעילות עבריינית או השתמטות מחובם שלא בתום לב ובין אזרחים מן השורה שצברו חובות עקב נסיבות חיים שלא היו בשליטתם. הממונה לחדלות פירעון ושיקום כלכלי בוחן את נסיבותיו של כל חייב ומעריך האם האדם זכאי להליך שבסופו יוכל לקבל הפטר בפשיטת רגל. כך למשל, אדם שצבר חובות בהימורים או עקב הצטברות קנסות שהוטלו עליו כעונש על פעילות עבריינית, לא יהיה זכאי לקבל הפטר במסגרת הליך של חדלות פירעון. לעומת זאת, בעלי עסקים שנקלעו למשבר או אנשים שנפלו למשכב ואיבדו את יכולת ההשתכרות שלהם, יזכו להזדמנות לשיקום.

במסגרת הליך חדלות הפירעון, יבנו הממונה ובית המשפט תוכנית מובנית לשיקומך הכלכלי תוך ניהול מפוקח של ענייניך הפיננסיים לאורך כל תקופת החזר החוב. כיום, קובע החוק כי תקופה זו לא תיארך יותר מ-4 שנים (ברוב המכריע של המקרים). בתום תקופה זו, יהיה באפשרותך להגיש בקשה להפטר ולחזור לשגרת החיים.

מורה הדרך שלך במסלול להפטר בפשיטת רגל

הליך חדלות פירעון הוא מהסבוכים בספר החוקים הישראלי. גם היום, לאחר הרפורמה, הוא דורש הליכים בירוקרטיים רבים ומורכבים. עורך הדין איתי גת רימון ילווה אותך לאורך ההליך וידאג שכל הצעדים בדרך יבוצעו על הצד הטוב ביותר. זוהי הזדמנות חשובה לנהל את הדברים באופן מסודר ולהבטיח כי ההפטר המיוחל יינתן בהקדם.

בואו נדבר!

השאירו פרטים ונחזור בהקדם

דילוג לתוכן